Μοιράσου το
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

«Πρέπει να πίνουμε καθημερινά τουλάχιστον 1,5 με 2 λίτρα νερό», «Το ιδανικό είναι να πίνουμε 2 ποτήρια νερό πριν από κάθε γεύμα», «Για να αδυνατίσουμε και να έχουμε λαμπερό δέρμα πρέπει να πίνουμε 3 λίτρα νερό.»

Συνέχεια διαβάζουμε και ακούμε για τη σημασία κατανάλωσης νερού για την υγεία και το σώμα μας. Αλήθεια, ποιος είναι ο ρόλος του νερού στον οργανισμό μας και ποιοι παράγοντες καθορίζουν την ποσότητα που πρέπει να πίνει η καθεμία από εμάς;

Το νερό είναι η πιο άφθονη ένωση των ζωντανών συστημάτων και καταλαμβάνει το 70% ή περισσότερο του βάρους των περισσότερων οργανισμών. Οι πρώτοι ζωντανοί οργανισμοί εμφανίστηκαν σε υδατικό περιβάλλον και η πορεία της εξέλιξης έχει καθοριστεί από τις ιδιότητες του υδατικού μέσου στο οποίο ξεκίνησε η ζωή. Το μόριο του νερού και τα προϊόντα ιοντισμού του H(+) και OH(-) επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τη δομή, την αυτοσυναρμολόγηση και τις ιδιότητες όλων των κυτταρικών συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων των πρωτεϊνών, των νουκλεϊκών οξέων και των λιπιδίων. Με πιο απλά λόγια το νερό καθορίζει τις πιο σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού μας.

Εντούτοις, η ποσότητα νερού που πρέπει να προσλαμβάνουμε είναι ξεχωριστή για την καθεμία από εμάς και εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες. Οι πιο σημαντικοί είναι η ηλικία, το ύψος, το βάρος, το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας καθώς και οι κλιματικές συνθήκες στις οποίες ζούμε. Σύμφωνα με διεθνείς συστάσεις η πρόσληψη νερού πρέπει να κυμαίνεται περίπου στο 1ml ανά θερμίδα ενεργειακής κατανάλωσης για άτομα που ζουν σε περιβάλλοντα με κανονική θερμοκρασία. Δηλαδή σε μία γυναίκα που καταναλώνει κατά μέσον όρον 1.700 με 2.000 θερμίδες την μέρα, συνιστάται η καθημερινή πρόσληψη 1,7 με 2 λίτρα υγρών.

Γνωρίζω πολύ καλά όμως ότι για πολλές από εμάς είναι δύσκολο να υιοθετήσουμε τη συνήθεια να καταναλώνουμε την απαραίτητη ποσότητα υγρών που χρειαζόμαστε. Θα σας καθησυχάσω όμως. Η πρόσληψη νερού δεν επιτυγχάνεται μόνο με το να το πίνουμε. Προσλαμβάνουμε νερό και μέσω των τροφών – το κρέας περιέχει κατά 70% νερό, ενώ τα φρούτα και τα λαχανικά κατά 95%- και μέσω της καύσης των θρεπτικών συστατικών των τροφών.

Και αν ακόμη δεν πειστήκατε για το πόσο εύκολο είναι να προσλαμβάνουμε την επαρκή ποσότητα νερού θα σας δώσω μερικές μικρές συμβουλές.
-Στο κινητό μας υπάρχουν εφαρμογές που μας υπενθυμίζουν κάθε πότε πρέπει να πίνουμε νερό. Έχω και εγώ μια ανάλογη εφαρμογή στο κινητό μου και με βοηθάει πολύ
-Πάντοτε πριν φάω το πρωινό μου φροντίζω να πίνω 1-2 ποτήρια νερό.
-Πίνω αρκετό πράσινο τσάι (σε λογική ποσότητα πάντοτε).
-Φροντίζω η διατροφή μου να είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά.
-Στη δουλειά μου και στο γυμναστήριο έχω πάντοτε ένα μεγάλο μπουκάλι νερό.
-Προσθέστε στο μπουκάλι του νερού σας δυόσμο, βασιλικό, αγγούρι, φρούτα ή ό,τι άλλο θέλετε για να αποκτήσει γεύση.

Δοκιμάστε τις παραπάνω συμβουλές και θα δείτε μεγάλες αλλαγές τόσο στην υγεία σας, στην εμφάνισή σας όσο και τη διάθεσή σας. Φροντίστε κάθε μέρα να κάνετε κάτι καλό για εσάς και να γίνεστε καλύτερες. Η υγεία μας είναι πάνω από όλα. Μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό.

Βαλεντίνα Παπαλάμπρου


Ακολουθήστε μας

#tkdmag

facebook  twitter  instagram

YouTube


Πηγή: k-mag.gr

Μοιράσου το
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+