Μοιράσου το
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+

Η άσκηση είναι πολύ σημαντικό μέρος της υγιεινής ζωής. Αποτελεί το κλειδί για την πρόληψη τραυματισμών αλλά και διαφόρων παθολογικών καταστάσεων.

Αυτοί που γυμνάζονται μειώνουν τις πιθανότητες για εμφάνιση παθήσεων όπως:

– Κατάθλιψη

– Αύξηση του σωματικού βάρους

– Διαταραχές του ύπνου

– Παθήσεις που σχετίζονται με την παχυσαρκία (διαβήτης, υπερχοληστεριναιμία, υπέρταση)

– Καρκίνος

Ο έλεγχος των κληρονομικών ασθενειών, όπως είναι η προδιάθεση για υψηλή αρτηριακή πίεση, δεν είναι δυνατό να ελεγχθεί. Μπορεί όμως να ελεγχθεί η σωματική δραστηριότητα, οι διαιτητικές συνήθειες και το κάπνισμα.

Η άσκηση αποτελεί επιλογή ζωής που βοηθά στην βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας συνολικά.

 

Πρόληψη ασθενειών

Οι καρδιοπάθειες και τα αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια αποτελούν τις πρωταρχικές αιτίες θανάτου στις ΗΠΑ. Η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης αυτών των παθήσεων ενισχύοντας την καρδιακή λειτουργία και βελτιώνοντας την ροή του αίματος. Έτσι μειώνεται η αρτηριακή πίεση καθώς και τα επίπεδα χοληστερίνης.

Η τακτική άσκηση βοηθάει επίσης στον έλεγχο του βάρους και την αποφυγή της παχυσαρκίας. Η παχυσαρκία αυξάνει την πιθανότητα διαφόρων παθολογικών καταστάσεων, κυρίως του μη ινσουλινοεξαρτώμενου διαβήτη και της αρτηριακής υπέρτασης. Επίσης, λόγω των αυξημένων φορτίων στις αρθρώσεις, η παχυσαρκία επιδεινώνει τα προβλήματα σε οστά και αρθρώσεις, όπως η οσφυαλγία και η οστεοαρθρίτιδα.

Η τακτική άσκηση βελτιώνει τα συμπτώματα αυτών των παθήσεων αυξάνοντας την μυϊκή δύναμη και ευλυγισία και μειώνοντας το σωματικό λίπος.

 

Επίδραση στη Ψυχική Υγεία

Είναι γνωστή η θετική επίδραση της άσκησης στην ψυχική υγεία. Μελέτες έχουν δείξει ότι αυτοί που ασκούνται έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη ή άγχος. Επιπρόσθετα, η άσκηση βοηθά στον έλεγχο του stress, στην αίσθηση νευρικότητας και στην ποιότητα του ύπνου.

Τα σωματικά οφέλη της τακτικής άσκησης δημιουργούν και ψυχολογικά οφέλη. Η αύξηση της σωματικής δύναμης και ευλυγισίας βοηθούν σε όλες τις καθημερινές δραστηριότητες. Ως επακόλοθο αυξάνεται η αυτοεκτίμηση και η απόλαυση της ζωής.

Πληροφορίες από Αμερικανική Ακαδημία Ορθοπαιδικών Χειρουργών

Αυτά είναι τα ψυχολογικά οφέλη της άσκησης – ©ΤkdΜag.gr


Ακολουθήστε μας

#tkdmag

facebook  twitter  instagram

YouTube


Πηγή: www.sportsortho.gr

Μοιράσου το
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+