Μοιράσου το
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Ά υποξεία φάση 3η -10η μέρα

  • Μείωση-απομάκρυνση οιδήματος – αιματώματος.
  • Εναρξη ευθύγραμμης επανασυγκόλησης συνδεσμικών ινών.
  • Ελαχιστοποίηση συσσώρευσης ουλώδους ιστού.
  • Μείωση πόνου.
  • Έναρξη προοδευτικής φόρτισης .
  • Έναρξη ανάκτησης μυϊκής δύναμης και ευλυγισίας.

Στο φ/θ

  • Ηλεκτροθεραπεία .
  • Κλασσική μάλαξη 5 λεπτά κεντρικότερα της κάκωσης και μετά πάνω στην κάκωση.
  • Κρυοθεραπεία.
  • Εμβύθιση σε κρύο δινολουτρο.
  • Κρυοδιάταση.
  • Διάταση μέσω ενεργητικής κίνησης (πρηνισμός, υπτιασμός, πελματιαία, ραχιαία κάμψη των ανταγωνιστών μυών).
  • Κρυοκινητίκη.
  • Ειδικές τεχνικές κινητοποίησης αρθρώσεων.
  • Προοδευτική φόρτιση -μη επώδυνη ισομετρικές ασκήσεις Ποδοκνημικής σε μέση θέση άρθρωσης.(4 σετ των 10 συσπάσεων 6΄΄ προοδευτικής σύσπασης 2΄΄ διάλλειμα).

Υπτια η ασθενής:

  1. Πελματιαία κάμψη Ποδοκνημικής
  2. Ραχιαία κάμψη Ποδοκνημικής
  3. Ανάσπαση έσω
  4. Ανάσπαση έξω

Ολες οι κινήσεις, μέχρι τα όρια στα οποία δεν πονάει, χρησιμοποιείται αντίσταση με το χέρι του φ/θ.

  • Έναρξη ασκήσεων επανεκπαίδευσης ιδιοδεκτικότητας (πρώτα σε καθιστή θέση αρχικά και όταν επιτραπεί σε όρθια θέση).
  1. Από καθιστή θέση: η ασθενής τοποθετεί τα πέλματα πάνω σε μια μικρή μπάλα εκτελεί μετατόπιση της μπάλας σε διαφορετικές κατευθύνσεις.
  2. Η ασθενής εκτελεί μετατόπιση της μπάλας από το ένα πόδι στο άλλο. 3×10 επαναλήψεις.
  1. Το πόδι πάνω στην μπάλα εκτελεί ραχιαία κάμψη και επαναφορά ,πελματιαία κάμψη, ανάσπαση έσω ,ανάσπαση έξω χείλους.
  2. Από όρθια θέση η ασθενής περπατάει σε μια ευθεία γραμμή με το ένα πόδι πίσω από το άλλο εναλλάξ δάχτυλα του ενός ποδιού ακουμπούν την φτέρνα του αλλού.
  3. Σε διποδική στήριξη περπατάει και περνάει με ζιγκ ζαγκ κώνους.
  4. Από όρθια θέση το πόδι με την κάκωση πιο μπροστά από το άλλο πόδι εκτελεί μετατόπιση βάρους προς τα πίσω και προς τα εμπρός.
  • Φυσικά μέσα.
  • Κρυοθεραπεία, προφύλαξη ανελαστική περίδεση.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ

  1. Ασκήσεις ενδυνάμωσης κορμού και άνω ακρών στο γυμναστήριο.
  2. Στατικό ποδήλατο,(μετά από την 4η -5η ημέρα έναρξη οργανωμένης βάδισης προς τα εμπρός και προς τα πίσω).

Αίθουσα

Η αθλήτρια εκτελεί γροθιές στον αέρα, σε σάκο και σε στόχο(έχει πόδι στήριξης το υγιές).

Στο σπίτι

Ισομετρικές συσπάσεις εμπλεκομένων μυών/διατάσεις μέχρι τα όρια του πόνου/κρυοθεραπεία.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στη σελίδα 4

Μοιράσου το
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+