Μοιράσου το
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Η γυμναστική, ο αθλητισμός και γενικά η φυσική δραστηριότητα προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στην υγεία όλων των ανθρώπων. Τεράστια οφέλη προσφέρουν φυσικά και στην κάπως «περίεργη» φάση της εφηβείας.

Όπως αναφέρει στη μελέτη της η Ελένη Τζίμα, «η διατήρηση της καλής φυσικής είναι ιδιαίτερα σημαντική στην συγκεκριμένη ηλικιακή περίοδο του εφήβου κατά την οποία εγκαθίστανται συνήθειες που θα καθορίσουν την μελλοντική του υγεία».

Προσθέτει: «είναι γνωστό ότι η παχυσαρκία αποτελεί ένα συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα κι ότι 80% των παχύσαρκων εφήβων εξελίσσεται σε παχύσαρκους ενήλικες. Επίσης κατά την διάρκεια της εφηβείας, παρατηρείται εντατική μετάλλωση των οστών, η οποία επαυξάνεται με την κατάλληλη πλούσια σε ασβέστιο διατροφή και με την άσκηση ώστε μελλοντικά να αποφεύγεται η εμφάνιση οστεοπόρωσης.

Επιπλέον, με τον αθλητισμό αναπτύσσονται ιδιαίτερα θετικά συναισθήματα στον έφηβο, καθώς επιτυγχάνεται το αίσθημα της επιτυχίας, της προόδου και της εκπλήρωσης των στόχων. Επίσης ο αθλητισμός αποτελεί ένα μέσο κοινωνικών συναλλαγών και ανάπτυξης προσωπικών σχέσεων με τα μέλη της αθλητικής ομάδας. Με τον τρόπο αυτό αναπτύσσεται το αίσθημα της υπερηφάνειας, του αυτοσεβασμού καθώς και του σεβασμού των άλλων, εφόσον όλοι εργάζονται και προσπαθούν για τον κοινό στόχο».

Πάμε όμως να δούμε τα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από την φυσική δραστηριότητα του εφήβου.

– Βοηθά στην διατήρηση άριστης σωματικής κατάστασης

– Βελτιώνει την πιθανότητα της απώλειας βάρους όταν κρίνεται απαραίτητο

Αυξάνει την αποτελεσματικότητα των μυϊκών ινών στην παραγωγή ενέργειας

– Αυξάνει την αποτελεσματικότητα των ορμονών (ινσουλίνης, λιποπρωτεϊνικής λιπάσης, επινεφρίνης) στη ρύθμιση της μεταβολικής ενέργειας

– Μειώνει την παραγωγή γαλακτικού οξέος, το οποίο παρεμβαίνει στην παραγωγή ενέργειας

– Ενισχύει την καρδιακή λειτουργία, τους πνεύμονες και το κυκλοφορικό σύστημα

– Αυξάνει τα επίπεδα HDL σε βάρος του LDL και μειώνει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων

– Αυξάνει τον βασικό μεταβολισμό

– Βοηθά στον έλεγχο της όρεξης


Ακολουθήστε μας

#tkdmag

facebook  twitter  instagram

YouTube


 

Μοιράσου το
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+