Μοιράσου το
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Του Μάριου Παγκράτη*

Αρκετοί από εμάς μπορεί να σκέφτονται την αλλαγή προβληματικών συνηθειών, με σκοπό να αλλάξουμε τελείως τον εαυτό μας. Συχνά όμως βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την αποτυχία…

Ο λόγος;

Η τελειοθηρία: το να θέτουμε μη ρεαλιστικούς στόχους, οδηγεί με σιγουριά στην αποτυχία!

Πώς λοιπόν γίνεται να πετύχουμε τους στόχους μας;

Χαμηλώνοντας τις απαιτήσεις μας, θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους. Χρειαζόμαστε κάτι που μπορεί να γίνεται κάθε ημέρα, δηλαδή συγκεκριμένες συμπεριφορές/στόχους. Αφού τις εντοπίσουμε, στη συνέχεια θα ήταν χρήσιμο να ακολουθήσουμε 3 απλά βήματα που βοηθούν στην επίτευξή του:

1. Αφοσίωση σε μία συμπεριφορά κάθε ημέρα:

Ανάμεσα σε μια λίστα 10 θετικών συμπεριφορών (πχ. τρέξιμο, περπάτημα, αποφυγή γλυκών, υγιεινό φαγητό), επιλέγουμε μία συμπεριφορά κάθε ημέρα να ακολουθήσουμε. Είναι περισσότερο εφικτό να πραγματοποιήσει κάποιος μία συμπεριφορά, αντί να έχει πολλές στο μυαλό του

2. Καταγραφή του τι κάναμε και τι δεν κάναμε:

Το να γράψουμε τι κάναμε και τι όχι είναι χρήσιμο γιατί βοηθάει να μένουμε επικεντρωμένοι στο στόχο και να βλέπουμε τα θετικά βήματα που έχουμε κάνει, κάθε ημέρα. Επίσης κάτι τέτοιο θα βοηθούσε στο να ανακαλύψουμε ερεθίσματα που μας ωθούν σε θετικές ή αρνητικές συμπεριφορές (πχ. τρώμε περισσότερο φαγητό όταν μένουμε μόνοι μας στο σπίτι)

3. Επιβράβευση του εαυτού για κάθε βήμα προς τα εμπρός, όσο μικρό και αν ήταν:

Δώστε τα εύσημα στον εαυτό σας για κάθε μία θετική συμπεριφορά που κάνατε, όσο μικρή και αν φαίνεται. Οι συμπεριφορές θα λειτουργήσουν αθροιστικά και θα σας οδηγήσουν στο στόχο, χρειάζεται όμως να τις καταγράφετε και να επιβραβεύετε τον εαυτό σας γι’ αυτές.


Ακολουθήστε μας

#tkdmag

facebook  twitter  instagram

YouTube


*Ψυχολόγος

Πηγή: psyxologia.gr

Μοιράσου το
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter